El Ministeri de Foment, la Generalitat i l'Ajuntament es reuneixen a Madrid pel soterrament.  

Veure imatge de  El Ministeri de Foment, la Generalitat i l'Ajuntament es reuneixen a Madrid pel soterrament (nova finestra)
L'alcalde de Sant Feliu, Jordi San José, es va reunir el 17 de maig de 2016 a Madrid amb representants del Ministeri de Foment, d'ADIF (entitat pública de l'Administració central que administra les infraestructures ferroviàries) i de la Generalitat de Catalunya, en el marc de la Comissió de seguiment del conveni signat l'any 2006 per al soterrament de les vies al seu pas per la nostra ciutat.

A la reunió, convocada a instància de l'Ajuntament, hi van assistir el secretari general d'Infraestructures, Manuel Niño, el director de Manteniment i Explotació de la xarxa comercial d'ADIF, Francisco Javier Sánchez Ayala i el director general d'Infraestructures de Mobilitat Terrestre de la Generalitat, Xavier Flores. En representació de Sant Feliu hi van ser els tinents d'alcalde Lídia Muñoz i Josep Maria Rañé, i el regidor, senador i portaveu del Grup Mixt de la Comissió de Foment del Senat, Xavier Alegre.

En el marc de la reunió, el Ministeri de Foment i la Generalitat de Catalunya van reconèixer la necessitat del soterrament com a única opció factible per solucionar la situació plantejada a la ciutat. Aquest fet l'alcalde el va valorar positivament després que en reunions anteriors ambdues administracions plantegessin altres alternatives per a la supressió del pas a nivell que existeix al bell mig de la ciutat.

El Ministeri de Foment va plantejar a la reunió soterrar una longitud inferior a la prevista en el projecte redactat i aprovat el 2010, fet que suposaria també una reducció important del cost de l'obra. El Ministeri s'ha compromès a presentar una proposta tècnica a finals del mes de maig.

En declaracions a diferents mitjans de comunicació l'alcalde, Jordi San José, va manifestar que "estem disposats a parlar-ne, però hem de veure primer si la proposta té sentit, quina longitud té, on se situa i si resol els nostres problemes i després caldrà veure com es finança". En aquest sentit, va plantejar la necessitat que el soterrament formi part de les inversions del Pla de Rodalies de Barcelona.

El soterrament de la via fèrria ha estat una reivindicació històrica a Sant Feliu de Llobregat des de l'any 1980, que es basa fonamentalment en raons de seguretat per a la ciutadania i en la millora de les línies de Rodalies de Barcelona.
.