Sant Feliu fa costat a Montcada en la reclamació del soterrament.  

Veure imatge de  Sant Feliu fa costat a Montcada en la reclamació del soterrament (nova finestra)
L'alcalde de Sant Feliu, Jordi San José, acompanyat de diferents regidors i regidores de l'Ajuntament, va participar el 27 d'abril de 2016 en la manifestació duta a terme a Montcada i Reixac per reclamar el soterrament de la línia de tren al seu pas per aquest municipi. Amb aquest gest, Sant Feliu se solidaritza amb Montcada i fa front comú amb aquesta ciutat del Vallès Occidental per exigir al govern central el soterrament de les vies. Precisament, a Montcada hi ha hagut durant el mes d'abril dues morts per atropellament de tren, que augmenten fins a 166 les víctimes mortals a la ciutat per aquest motiu.

La manifestació va aplegar més de 3.000 persones que van recórrer a peu diferents carrers de la ciutat, passant pels dos passos a nivells del municipi, i fins arribar a les portes de l'Ajuntament de Montcada, on es van fer els parlaments de les autoritats. En representació de diferents formacions polítiques, a l'acte hi van intervenir els diputats al Parlament de Catalunya, Marc Sanglas (Junts pel Sí), Sergio Sanz (Ciutadans), Pol Gibert (PSC), Lluís Rabell (Catalunya Sí Que es Pot) i Santi Rodríguez (PPC). Tots cinc van lloar la lluita de Montcada i Reixac pel soterrament i van mostrar el seu suport i col•laboració per aconseguir el projecte. A més, l'alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos, va informar que el 18 de maig hi haurà una reunió amb representants del govern central a Madrid per a la constitució del grup de treball pel soterrament del seu municipi.

La delegació de l'Ajuntament de Sant Feliu va lluir una pancarta on deia: "Sant Feliu amb Montcada pel soterrament", darrera la qual hi havia l'alcalde, així com els regidors d'ICV-EUiA, Lídia Muñoz, Cinta Daudé i Manel Leiva; així com la regidora del PSC, Lourdes Borrell, i el regidor de Ciutadans, Álex Cano.

Una reclamació històrica

El soterrament de la via fèrria ha estat una reivindicació històrica a Sant Feliu de Llobregat des de l'any 1980, que es basa fonamentalment en raons de seguretat per a la ciutadania i en la millora de les línies de Rodalies de Barcelona. El projecte constructiu del soterrament està redactat i acabat des del 2009, validat pel Ministeri de Foment i pressupostat en 120,8 milions d'euros.

Al juliol de 2015 l'alcalde va sol•licitar la inclusió del soterrament en el Pla d'Infraestructures, Transport i Vivenda (PITVI) 2012-2024 de l'Estat, planificació que s'havia aprovat un mes abans i on no hi figuren les obres del soterrament de la via fèrria a Sant Feliu.
 
.