Es presenta al Congrés una Proposició no de Llei sobre el soterrament.  

Veure imatge de 	Es presenta al Congrés una Proposició no de Llei sobre el soterrament (nova finestra)
El grup parlamentari Podemos-En Comú Podem-En Marea va registrar el 9 de març al Congrés dels Diputats una Proposició no de Llei sobre el soterrament de les vies de Renfe al seu pas per Sant Feliu en què s'instava el Govern central a establir els mecanismes pressupostaris necessaris per licitar al més aviat possible les obres.

El text reclama que es doni compliment al projecte constructiu definitiu que va redactar el Ministeri de Foment l'any 2009, el qual va permetre completar tota la tramitació administrativa i ambiental, de manera que només quedava pendent assignar el pressupost per fer la licitació de les obres. Malgrat això, el Pla d'Infraestructures, Transport i Vivenda (PITVI) 2012-2014 de l'Estat no va contemplar l'operació. La Proposició no de Llei també recorda que el 15 de juny de 2006 el Ministeri de Foment, la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Sant Feliu van signar un conveni en què les tres administracions es comprometien a finançar les obres.

L'alcalde va expressar a Ràdio Sant Feliu la voluntat de l'Ajuntament de "seguir i perseguir el soterrament fins aconseguir-lo i no llençar la tovallola". En aquest sentit, durant la reunió prevista per a finals de març confia en "posar damunt la taula que hi ha compromisos per part de les dues administracions que s'han de portar a terme". Podeu escoltar l'entrevista sencera a Ràdio Sant Feliu aquí.

Una lluita històrica

El soterrament de la via fèrria ha estat una reivindicació històrica a Sant Feliu des de l'any 1980, que es basa fonamentalment en raons de seguretat per a la ciutadania i en la millora de les línies de Rodalies de Barcelona que permetria incrementar la freqüència de pas de les línies R1 i R4, des de l'Hospitalet fins a Sant Vicenç de Calders.

Des d'aleshores, l'Ajuntament de Sant Feliu no ha deixat de fer accions per fer-se escoltar i aconseguir que el soterrament es faci realitat. Entre els últims moviments, l'1 de juliol de 2015 es va mantenir una entrevista amb el subdelegat del Govern a Catalunya, Emilio Ablanedo, i el conseller tècnic de la Delegació del Govern Espanyol a Catalunya en l'Àrea d'Infraestructures i Transports, Estanislau Vidal-Folch, per reclamar el compliment del conveni sobre el soterrament signat el 2006 i exigir la inclusió de l'obra en el Pla d'Infraestructures, Transport i Vivenda (PITVI) 2012-2014.

El projecte constructiu del soterrament, amb data de 2009, està pressupostat en 120,8 milions d'euros.
 
.